خرید اینترنتی فایل{یادگیری و بررسی فیزیولوژی و روانشناسی آن}

با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : یادگیری و بررسی فیزیولوژی و روانشناسی آنیادگیری و بررسی فیزیولوژی و روانشناسی آن
یادگیری و بررسی فیزیولوژی و روانشناسی آن|30009920|vlj



فهرست مطالب





عنوان:





یادگیری





فیزیولوژی یادگیری وحافظه





روانشناسی یادگیری





منابع









یادگیری





یادگیری تغییر نسبتا دایمی در رفتار است که در نتیجه تمرین حاصل شده است. تغییراتی در رفتار که حاصل‌اش (و نه تمرین) ، با شرایط موقت جاندار (مثل خستگی یا حالات ناشی از مصرف برخی داروها) باشند مشمول این تعریف نمی‌شود.





نگاه اجمالی



نقش یادگیری در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. یادگیری نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی ، بلکه در رشد هیجانی ، تعامل اجتماعی و حتی رشد شخصیت نیز دخالت دارد. مثلا یاد می‌گیریم از چه چیزی بترسیم، چه چیز را دوست بداریم. چگونه مودبانه رفتار کنیم و چگونه صمیمیت نشان دهیم.



انواع یادگیری



از چهار نوع یادگیری مشخص می‌توان گفتگو کرد. این چهار گروه خوگیری ، شرطی سازی کلاسیک ، شرطی سازی عامل و یادگیری پیچیده است که هر کدام را بطور مختصر توضیح می‌دهیم.



خوگیری



خوگیری ساده ترین نوع یادگیری است و آن عبارت از نادیده گرفتن محرکی است که با آن مانوس شده‌ایم، یا پیامد مهمی برای ما ندارد. به عنوان مثال ما به صدای تیک تک ساعت عادت کرده‌ایم لذا یاد گرفتن اینکه صدای تیک تاک ساعت تازه‌ای را نشنویم نمونه‌ای از خوگیری است.



شرطی سازی کلاسیک



شرطی سازی کلاسیک یعنی پیوند دادن دو محرک در اثر مجاورت. پس از آن که محرک خنثی (محرک شرطی) چند بار با محرک غیر خنثی (محرک غیر شرطی) ، محرکی که بطور طبیعی و ثابت پاسخی ایجاد می‌کند، همراه شد، از خنثی بودن ساقط می‌شود و می‌تواند به تنهایی همان پاسخ را ایجاد کند. مثلا نوزاد یاد می‌گیرد که دیدن پستان مادر ، چشیدن شیر را در پی دارد.



شرطی سازی عامل



طبق نظریه شرطی شدن عامل ، ارگانیسم یاد می‌گیرد که رفتار تقویت شده را تکرار کند. اولین پاسخهای درست با کوشش و خطایی تصادفی یا با راهنمایی فیزیکی یا کلامی حاصل می‌شود. رفتارهای تقویت شده ، با فراوانی بیشتر ظاهر می‌شوند. مثلا کودک می‌آموزد که کتک زدن خواهر یا برادر سرزنش والدین را به دنبال دارد.



یادگیری پیچیده



این نوع یادگیری متضمن چیزی بیش از تشکیل پیوندها است. مثلا بکار گیری راهبرد معینی برای حل یک مسئله یا طراحی یک نقشه ذهنی از محیط خود.



مطالب دیگر:
📗تحقیق بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش سازمان هاي دانش آفرين📗تحقیق بررسي نظام پاسخگوئي مبتني بر عملکرد در بيمارستان حضرت رسول سال 1382📗تحقیق بررسي ميزان ارتقاء بهره وري در شركت وزين بار پس از بكارگيري مدل تعالي سازماني EFQM📗تحقیق بررسي مقايسه اي سلول هاي فلوتاسيون مورداستفاده در كارخانه هاي كانه آرايي (فلزي و غيرفلزي)📗تحقیق بررسی کنترل کیفیت در ژاپن📗تحقیق بررسي عوامل موثر در مديريت تحول و تاثير آن بر روي اثربخشي كاركنان بانك سپه📗تحقیق بررسی عوامل انسانی در محیط های کاری📗تحقیق بررسي شيوه‌ ها و مباني نظري كاهش تصدي‌گري خدمات پشتيباني دانشگاه‌ هاي علوم پزشكي📗تحقیق بررسي‌ روش هاي‌ برنامه‌ ريزي‌ راهبردي‌ سيستم هاي‌ اطلاعات‌ مديريت‌📗تحقیق بررسی دیدگاه کارکنان در مورد تأثیر عوامل فشارزای سازمانی بر عملکرد و بهبود آن📗تحقیق بررسی رابطه رضایت شغلی و خلاقیت با بهره وری📗تحقیق بررسی حقوقی چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب شهریور 1362📗تحقیق بررسی چند شخصیت برجسته در مدیریت (لائوزی- جیمز برنهام و آبراهام مازلو)📗تحقیق بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش بیمه های زندگی در ایران📗تحقیق بررسي ارتباط بين مشخصات دموگرافيکي روسا،مديران و کارکنان بيمارستانهاي استان قم با سبکهاي رهبری📗تحقیق تعمیر و نگهداری ساختمان (تعمیر کاشی)📗تحقیق تعریف میدان📗تحقیق تعاریف و اصطلاحات اساسی نقشه برداری📗تحقیق مقایسه نقاشی های هانری ماتیس با کنده کاری های رقص آئینی📗تحقیق ترک دیوار📗تحقیق ترک خوردگی بتن📗تحقیق تراورس بتنی در راه آهن📗تحقیق ترافیک📗تحقیق تحليلي پيرامون احداث ساختمان‌ هاي بلندمرتبه در كلان‌شهرهاي ايران📗تحقیق تحلیل سیستم مدیریت طرح های سرمایه ای برق منطقه ای خراسان